Back in Brisbane! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van britta - WaarBenJij.nu Back in Brisbane! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van britta - WaarBenJij.nu

Back in Brisbane!

Door: Britta

11 December 2010 | Australië, Brisbane

Sorry voor de overdosis!

Inmiddels zijn we geland op Auckland en wachten we de komende drie uur op onze vlucht naar Christchurch.

Toen we na de Fraser trip terugkwamen in Brisbane hebben we eerst maar eens boodschappen gedaan om een heerlijke pastasalade te kunnen maken.

Tijdens de tour op Fraser Island maakten we kennis met de Australische Tim Tams. Heerlijke chocolade koekjes die niet te versmaden zijn. Uiteraard werden deze ook aan ons boodschappenkarretje toegevoegd.

Nadat we ons maal hadden verorberd besloten we naar buiten te gaan om te genieten van de stem van…. Bono. U2 speelde in het stadium bij ons om de hoek. En buiten op straat (en ook bij het raam in het hostel) konden we de klanken van U2’s nummers horen. Door de echo hebben we het niet lang uitgehouden maar we kunnen wel zeggen dat we even naar U2 zijn “ geweest”.

Vrijdag zijn we (nadat we natuurlijk lekker hebben uitgeslapen) naar Mount Coot-tha geweest. Er was inderdaad een mooi uitzicht over de stad. Gelukkig heeft de stad een paar skyscrapers anders was het uitzicht niet heel bijzonder geweest.

Toen we bij de bushalte aan het wachten waren op de bus naar Mount Coot-tha kwam er nog een horde mensen (onder politie begeleiding) uitgerust met protestmaterialen zoals spandoeken voorbij die de leus: hands of Wikileaks riepen. Dit protest zorgde in de bus naar Mount Coot-tha voor een mooie discussie tussen Gjalt en mij over de zin en onzin van dit protest.

’S Middags zijn we, zoals bedacht naar South bank Beach gegaan om daar nog even lekker te zwemmen aan het aangelegde stadsstrand.

Toen we weer klaarstonden om met de City Cat naar de overkant te gaan kwamen we voor de tweede keer die dag Veronica tegen (een van onze kamergenoten op Fraser). Hoe toevallig is zoiets? Een stad met miljoenen waar we bijna niemand kennen en we komen Veronica zowel ’s ochtends als s’ middags tegen.

’S Avonds hebben we nog even door de stad gesjokt.

Inmiddels zijn we aangekomen in Christchurch en gaan we morgen beginnen aan onze grande tour in Nieuw Zeeland!

• 11 December 2010 - 17:55

JAM:

Hoi samen,

Dat wordt natuurlijk Bungy jumpen in Queenstown, in ieder geval leuk om even te gaan kijken. Ook raften in Queenstown is een leuke bezigheid.
    Maar misschien is een wandeling bij
    Mt Cook naar Hooker valley net zo sportief. In Te Anau kun je de Cirkel track lopen, eerst met een kano een meertje over en dan in alle rust een mooie wandeling. Ook Doubtful sound is een aanrader, is een grote energiecentrale diep onder de grond, er zijn excursies per bus.Milford sound hadden jullie al geregeld. Naar het Noorden de pancake rocks en natuurlijk het park van de man uit lutjegast, inderdaad Tasman. Ik bedoel maar er is genoeg te zien en te genieten, hopelijk heb je niet eens tijd om de mailtjes te lezen. Wens ik je alvast goede Kerstdagen.

Groetjes JAM

• 11 December 2010 - 19:22

Sarah:

Ha Gjalt en Britta,

Wat leuk dat jullie grande tour in Nieuw-Zeeland morgen begint! Fantastisch! Heel veel plezier! En stuur ook een paar zonnestraaltjes deze kant op ;)

Komen jullie, als je terug bent in NL, ook een keertje gezellig langs in Den Haag?

Liefs,
    Sarah

• 18 December 2010 - 18:12

Ikke:

Dat je voor U2 helemaal naar Brisbane moet.
    Afgelopen najaar was het dichter bij huis in Griekenland,weet je nog.
    We genieten van je verhalen.
    Ook je foto's zijn mooi.
    Nu nog Nieuw Zeeland.
    Doe voorzichtig met het links rijden.